Pinterest en e-commerce: het koningskoppel!

pinterest-en-ecommere-koningskoppel

 

De groei

De groei van Pinterest is onstuitbaar, zeker als het gaat om e-commerce volgens een onlangs verschenen rapport van Millward Brown. Voordat we wat dieper op de cijfers ingaan, welke bijna allemaal spectaculair zijn, wil ik graag de vraag beantwoorden die mij vaak wordt gesteld:

Waarom is Pinterest als e-commerce platform zo succesvol?

Dit is omdat mensen naar Pinterest gaan op zoek naar producten en diensten die een behoefte vervullen in de toekomst. Mensen zijn dus op Pinterest met een koop intentie. En dát is nu juist het grote verschil met Twitter en Facebook. Ben Silbermann, CEO en oprichter van Pinterest gevraagd naar de verschillen tussen deze platformen zei:

facebook-is-selling-the-past-twitter-present-pinterest-the-future

 

Enkele cijfers

 

  • de half-life, (levensduur) van een Pin is 3,5 maand! Ter vergelijking, de half-life van een Facebook post is 90 minuten en van een Tweet 24 minuten.(Piqora)
  • het percentage mannen is met 75% gestegen in 2015. Eén op de drie nieuwe Pinterest gebruikers is man (Ahology)
  • 93% van alle Pinterest gebruikers heeft een koopintentie (Millward Brown)
  • gemiddeld orderbedrag op Pinterest $123 versus $55 op Facebook (WGSN)
  • van de nu 100 miljoen Pinterest gebruikers wereldwijd is ruim 67% dagelijks online met een gemiddeld bezoekduur van 10 minuten (Ahology)
  • Pinterest genereert meer verkeer dan Twitter, Linked, G+ en Reddit samen (Shareaholic)

 

redenen-om-pinterest-of-facebook-te gebruiken

 

Pinterest in de praktijk

Cijfers zijn mooi, maar de praktijk is beter. Op maandag 16 november a.s. om 19.00 heb ik een Blab met niemand minder dan Pinterest Expert Vincent Ng van MCNG Marketing. Vincent startte met Pinterest in 2010 en diverse bedrijven hebben met zijn hulp en kennis hun sales zien exploderen!

Nu vraagt u wellicht af, wat is Blab…..? Blab is een realtime (gratis) video streaming dienst waarbij vier personen tegelijkertijd kunnen presenteren met video en audio, vergezeld van live publiek. Blab kent een zeer hoge mate van interactie. Paul Neuteboom van Boom Inbound legt in dit artikel stap-voor-stap uit wat Blab is. Om drempelvrees weg te nemen, je logt met je Twitter account in en that’s all. Dus geen lastige of moeilijke aanmeldprocedure.

Meldt u nu hier aan voor de Blab show als u alles over de e-commerce kracht van Pinterest wilt weten. Ik zie u graag de 16e om 19.00!

 

BLAB-pinterest-en-ecommere-koningskoppel

De kracht van Pinterest

Sinds Pinterest is gekomen met statistieken voor bedrijfsaccounts is er voor mij geen twijfel meer mogelijk: Pinterest is ‘here to stay’ en één van de aller krachtigste social media netwerken dat er bestaat.

Waar Twitter, Facebook en LinkedIn posts op je tijdlijn naar beneden ‘verdwijnen’, blijven ze op Pinterest zeer actief en genereren ze soms na jaren nog vele likes en re-pins.

(meer…)

Moet ik nou ook nog op Pinterest?

Als je interessante content hebt kan Pinterest een goed medium zijn voor je bedrijf. Veel bedrijven hebben inmiddels de weg naar Pinterest gevonden. Maar pas op, als klein bedrijf of start-up kun je verschrikkelijk veel tijd ‘kwijt’ zijn aan Pinterest.

(meer…)

Word Pinterest expert met deze 5 tips.

Tuurlijk, Pinterest wordt nog steeds veel door vrouwen gebruikt. Maar de manier waarop Pinterest zich ontwikkeld laat zien dat het veel te bieden heeft aan verschillende soorten bedrijven.

Word Pinterest expert met deze 5 tips.

Of je nu dienstverlener of retailer bent, door actief te zijn op Pinterest kun je je ranking in zoekmachines zoals Google en Bing drastisch verhogen. Ook kun je Pinterest gebruiken om white papers, presentaties, video’s en artikelen te delen.

(meer…)

Pinterest is perfect voor online verkoop.

Op basis van traffic en het aantal gebruikers is Pinterst nu wereldwijd het derde meest populaire social media platform. Maar kijk je welk platform de meeste impact heeft op e-commerce sales dan is Pinterest de grote nummer één!

(meer…)

Het wat en waarom van Pinterest

Pinterest is één van de snelst groeiende social media platformen van dit moment, met zo’n 70 miljoen gebruikers wereldwijd, waarvan 1,1 miljoen in Nederland.

Als je interessante content hebt om te delen is Pinterest een goed medium voor je bedrijf. Verkoop je producten online, heb je een blog, is je bedrijf werkzaam in mode, architectuur, decoratie, eten en drinken, toerisme, tuinieren, fotografie, kunst of heb je (voornamelijk) vrouwen als klant dan had je allang met je bedrijf op Pinterest moeten zitten.

(meer…)

Nu ook makkelijk pinnen vanaf je iPad en iPhone!

Het heeft even geduurd, maar met de lancering van de nieuwe iOS 8 is het mogelijk om te pinnen vanaf je iPad en iPhone.

Zodra je iPad of iPhone is ge-update naar iOS 8 kun je de pin-it knop toevoegen aan je browser.

(meer…)

Pinterest gids voor CEO’s

Laten we eerlijk zijn, C-level executives van grote bedrijven zijn moeilijk te overtuigen om nieuwe social media platformen te gaan gebruiken. De meeste CEO’s spelen op safe en voelen zich comfortabel met Facebook en Twitter, maar staat sceptisch tegenover andere social media.

Maar door de goede resultaten en recensies staan de laatste tijd steeds meer leidinggevenden open voor Pinterest.

(meer…)

Tip #10 volg anderen op Pinterest

(meer…)

10 Pinterest borden die je bedrijf MOET hebben.

Moet ik nou ook nog op Pinterest?! Goeie vraag. Pinterest, een online prikbord waarop je afbeeldingen kunt verzamelen, is één van de snelst groeiende social media platformen van dit moment, met zo’n 70 miljoen gebruikers wereldwijd, waarvan 1,1 miljoen in Nederland. (meer…)

Tip #9 maak minimaal 5 Pinterest borden

(meer…)

Tip #8 gebruik géén verkorte links op Pinterest

(meer…)

Tip #7 zorg ervoor dat pins op Pinterest de perfecte maat hebben

(meer…)

De 10 Pinterest borden die je MOET volgen!

(meer…)

Tip #6 verifieer je website op Pinterest

(meer…)