Pinterest is een zoekmachine

Door Caroline van Zomeren-Boerkamp

De typische Pinterest gebruiker is vrouw, maar als je denkt dat er alleen moeders en hobbyisten op Pinterest zitten, vergis je je.

Ahalogy heeft de ‘2014 Pinterest Media Consumption Study‘ gedaan met een verrassende uitkomst die een aantal aannames over Pinterest en z’n gebruikers tegenspreekt.

Pinterest gebruikers hebben technologie en social media volledig geadopteerd en hebben veelal een hoger inkomen. Ondanks het feit dat ze meer te besteden hebben zijn ze moeilijker te bereiken met traditionele marketing.

43% gebruikt Pinterest ter vervanging van het lezen van tijdschriften.

42% heeft andere social media platformen vervangen door Pinterest.

83% zegt liever hun favoriete merk te volgen dan hun favoriete beroemdheid.

Ook accepteert het merendeel van de Pinterest gebruikers ‘promoted pins’ zo lang ze maar waarde toevoegen.

Wat veel marketeers over het hoofd zien is dat Pinterest niet zo zeer een sociaal netwerk is, maar eigenlijk een grote zoekmachine.

Deze infographic van Adweek geeft een aantal van de onderzoeksresultaten weer:

61664dddc340e0c9645f96e5f08d4d2a

Om de laatste Pinterest nieuwtjes, tips & trucs niet te missen, kun je je hier aanmelden voor mijn blog updates:

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Maak deze berekening af: * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.