Pinterest en e-commerce: het koningskoppel!

Door Maarten Bierman

pinterest-en-ecommere-koningskoppel

 

De groei

De groei van Pinterest is onstuitbaar, zeker als het gaat om e-commerce volgens een onlangs verschenen rapport van Millward Brown. Voordat we wat dieper op de cijfers ingaan, welke bijna allemaal spectaculair zijn, wil ik graag de vraag beantwoorden die mij vaak wordt gesteld:

Waarom is Pinterest als e-commerce platform zo succesvol?

Dit is omdat mensen naar Pinterest gaan op zoek naar producten en diensten die een behoefte vervullen in de toekomst. Mensen zijn dus op Pinterest met een koop intentie. En dát is nu juist het grote verschil met Twitter en Facebook. Ben Silbermann, CEO en oprichter van Pinterest gevraagd naar de verschillen tussen deze platformen zei:

facebook-is-selling-the-past-twitter-present-pinterest-the-future

 

Enkele cijfers

 

  • de half-life, (levensduur) van een Pin is 3,5 maand! Ter vergelijking, de half-life van een Facebook post is 90 minuten en van een Tweet 24 minuten.(Piqora)
  • het percentage mannen is met 75% gestegen in 2015. Eén op de drie nieuwe Pinterest gebruikers is man (Ahology)
  • 93% van alle Pinterest gebruikers heeft een koopintentie (Millward Brown)
  • gemiddeld orderbedrag op Pinterest $123 versus $55 op Facebook (WGSN)
  • van de nu 100 miljoen Pinterest gebruikers wereldwijd is ruim 67% dagelijks online met een gemiddeld bezoekduur van 10 minuten (Ahology)
  • Pinterest genereert meer verkeer dan Twitter, Linked, G+ en Reddit samen (Shareaholic)

 

redenen-om-pinterest-of-facebook-te gebruiken

 

Pinterest in de praktijk

Cijfers zijn mooi, maar de praktijk is beter. Op maandag 16 november a.s. om 19.00 heb ik een Blab met niemand minder dan Pinterest Expert Vincent Ng van MCNG Marketing. Vincent startte met Pinterest in 2010 en diverse bedrijven hebben met zijn hulp en kennis hun sales zien exploderen!

Nu vraagt u wellicht af, wat is Blab…..? Blab is een realtime (gratis) video streaming dienst waarbij vier personen tegelijkertijd kunnen presenteren met video en audio, vergezeld van live publiek. Blab kent een zeer hoge mate van interactie. Paul Neuteboom van Boom Inbound legt in dit artikel stap-voor-stap uit wat Blab is. Om drempelvrees weg te nemen, je logt met je Twitter account in en that’s all. Dus geen lastige of moeilijke aanmeldprocedure.

Meldt u nu hier aan voor de Blab show als u alles over de e-commerce kracht van Pinterest wilt weten. Ik zie u graag de 16e om 19.00!

 

BLAB-pinterest-en-ecommere-koningskoppel

Om de laatste Pinterest nieuwtjes, tips & trucs niet te missen, kun je je hier aanmelden voor mijn blog updates:

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Maak deze berekening af: * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.